אומרים לא להידברות: "העבודה" פורשת מהשיחות

איתי גדסי 1 Comment on אומרים לא להידברות: "העבודה" פורשת מהשיחות

מפלגת העבודה הודיעה על פרישה מהשיחות על הרפורמה המשפטית, בבית הנשיא בטענה כי ההסכמות מתקבלות מאחורי גבם: "נמשיך להיאבק ברחובות"

בית הנשיא צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צוות המשא ומתן של מפלגת העבודה להידברות על הרפורמה המשפטית בבית הנשיא, הודיע היום (ראשון) על פרישה מהשיחות.

במכתב ששיגר הצוות לנציגי בית הנשיא נכתב כי: ״למרות הספקות הגדולים שהבענו לאורך כל הדרך בנכונות הממשלה והקואליציה לגבש הסכמות לאומיות רחבות, בחרנו להצטרף להליך ההידברות בבית הנשיא, מתוך דאגה עמוקה, תחושת אחריות לאומית ורצון למצוא פתרונות מוסכמים למשבר החוקתי המתקרב שעלול לשנות את המשטר הדמוקרטי בישראל.

"למרות כל זאת, אנו למדים על שיחות אשר נעשות במחשכים ואף על הסכמות בין הצדדים הרחק מעין הציבור, ללא מעורבותנו, מה שמעלה את החשש לפגיעה בהליך המו"מ ואף בדמוקרטיה הישראלית. דברים אלה אינם עולים בקנה אחד עם העמדות הברורות שהפגנו לאורך כל הדרך באשר לקווים האדומים שאין לחצות ולעמדות העקרוניות שבהן לא ניתן להתפשר״.

עוד נכתב: ״סוכנות הדירוג הבינ״ל, ״מודי'ז״, מעניקה באופן חריג ציון לשבח לחברה האזרחית בישראל שנלחמת על הדמוקרטיה, זאת לצד התרעה מפני הסיכויים הנמוכים להגיע לפשרה כנה עקב המשך התנהלות והצהרות הממשלה, התנהלות שתפגע בכלכלת ישראל. אותה קואליציה אף הגדילה לעשות כשחבר הממשלה, השר אמסלם, קרא באופן שערורייתי, להעמיד את נשיאי בית המשפט העליון בעבר ובהווה לדין, זאת כחלק מקמפיין הסתה חסר מעצורים נגד הרשות השופטת בישראל אותה הם רוצים להחריב עד היסוד״.

לסיכום הודיעו כי: ״לנוכח דפוסי ההתנהלות הללו, אין טעם בהמשך הניסיון שלנו להשתתפות בשיחות הנערכות בבית הנשיא ואנו מודיעים על משיכת השתתפותנו בהליך ההידברות. סיעת העבודה תמשיך להיאבק למען הדמוקרטיה הישראלית בכנסת, ברחובות, במחאות, בתקשורת ובכל זירה אחרת, יחד עם הציבור הישראלי. נעקוב בקפידה אחרי המשא ומתן, תוך עמידה על הדרישה לשקיפות ועמידה איתנה על הקווים האדומים של הדמוקרטיה הישראלית״.

בבית הנשיא מסרו בתגובה: "בית הנשיא פתוח, וימשיך להיות פתוח בפני כל מי שחפץ להיות חלק מההידברות במטרה להגיע להסכמות רחבות ככל הניתן".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    צריך להגיד את האמת, הם אף פעם לא הגיעו למשא ומתן…
    פורשים עלאק